نقد شبهات وهابیت

دفاع از حریم تشیع

نقد شبهات وهابیت

دفاع از حریم تشیع

جاهلیت عمر بعد از اسلام+سند

سید سجاد موسوی | دوشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۹:۳۴ ق.ظ | ۰ نظر
ابن سعد در بحث استخلاف عمر می گوید:

قال: أخبرنا إسحاق بن یوسف الأزرق و محمد بن عبد الله الأنصاری و هوذة بن خلیفة قالوا: أخبرنا ابن عون عن محمد بن سیرین قال: قال عمر بن الخطاب: ما بقی فی شی‏ء من أمر الجاهلیة إلا أنی لست أبالی إلى أی الناس نکحت و أیهم أنکحت.(الکتاب: الطبقات الکبرى ج3 ص219/المؤلف: أبو عبد الله محمد بن سعد بن منیع الهاشمی بالولاء، البصری، البغدادی المعروف بابن سعد (المتوفى: 230هـ) /تحقیق: محمد عبد القادر عطا/الناشر: دار الکتب العلمیة - بیروت/الطبعة: الأولى، 1410 هـ - 1990 م)   ترجمه در ادامه همراه با اسکن کتاب.......


عمر می گوید:

از امور جاهلیت چیزی در من باقی نمانده الا اینکه هنوز برای من فرق نمی کند که کسی با من نزدیکی کند یا من با کسی نزدیکی کنم .









همجنین در التنزیل و التحریف آمده :

شخصی بر امام صادق(علیه السلام) وارد شد و گفت: السلام علیک یا امیرالمومنین!

 امام صادق(علیه السلام) فرمودند: همانا این لقب تنها خاص جدم امیرالمومنین علی(علیه السلام) است و هیچکس راضی نمی گردد او را به این لقب خطاب کنند مگر اینکه مابون(ابنه) باشد! و اگر نباشد به آن مبتلا می شود. و این قول خداوند است که میفرماید:در حالی که در بسیاری از روایات آمده مردم ابوبکر ، عمر و عثمان را "امیرالمومنین" می نامیدند. و ایشان نیز هیچگاه به این مساله اعتراضی نداشتند بلکه راضی نیز بودند !!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی